czwartek, 18 lutego 2016

Szczęśliwa mama ! A co dalej z pracą ?



Ktoś kiedyś powiedział, że kariera to nie wspinaczka na szczyt, a raczej chodzenie po górach. Czasami warto zrobić krok w bok, a nawet zejść z powrotem w dolinę, żeby później zdobyć szczyt. I to jest OK, to jest w porządku. Każda droga, którą wybieramy w zgodzie z sobą jest dobra.

Powrót do aktywności zawodowej po urlopie macierzyńskim to świetna okazja, aby przemyśleć i zdecydować, co dalej zrobić ze swoim życiem zawodowym. Możliwości jest kilka: wrócić do tego, co wcześniej, wprowadzić niewielkie zmiany, zmienić pracodawcę albo przejść „na swoje”.

Podstawą dobrego wyboru jest samoświadomość – wiedza o tym kim się jest lub kim się nie jest/ nie chce się być, jakie są moje wartości, co jest dla mnie ważne, jak chcę, żeby wyglądało życie moje i mojej rodziny. To ze spójności wewnętrznej i harmonii we wszystkich sferach naszego życia czerpiemy pozytywną energię i dzięki nim lepiej radzimy sobie ze stresem. Jesteśmy szczęśliwsi.

Czasem to sytuacja wymusza na nas zastanowienie się i dokonanie wyboru. Zwolnienie z pracy może stać się okazją do nazwania swoich wartości i zbudowania na nich, w zgodzie z sobą samym, nowej ścieżki zawodowej. Być może zupełnie innej, niż dotychczasowa.

Sama właśnie przechodzę ten etap życia. Ja już zdecydowałam. Zawodowo zmieniam prawie wszystko. Mam motyle w brzuchu, ciekawość co przyniesie jutro, sporo strachu, ale też pasję i przekonanie, że będzie dobrze. Trzymajcie kciuki !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz